Na této stránce najdete informace o knihách, které jsem vytvořila. Věnuji se převážně romantickým knihám s fantasy tématikou. Nejraději píšu o normálním lidském světě, do kterého se sem tam zamotá nějaké to nadpřirozeno. S podobnými příběhy se poslední dobou roztrhnul pytel
a já jsem za to ráda, protože je velice ráda čtu. Moje hlavní hrdinky jsou ženy
mezi dvaceti a třiceti lety, které prožívají v příběhu svá dobrodružství.
V červnu roku 2013 jsem dokončila svoji první knihu a
vím, že je pořád co zlepšovat. Strážce světla jsem napsala hlavně proto, že
jsem si chtěla vyzkoušet, jaké to je vytvořit rozsáhlejší příběh. Během těch
tří měsíců, co jsem ho psala, opravovala a předělávala, jsem zjistila, že
napsat knihu je opravdu těžké. Je to soubor vlastností postav, jejich životních
postojů a zážitků stejně jako scén, které posouvají děj knihy kupředu.
Vším, co psaní zahrnuje se zabývá disciplína,
která se nazývá tvůrčí psaní. Na internetu se dá najít mnoho informací, stejně
jako kurzů, které nadějným autorům nabízejí průpravu v tomto oboru. Na
zahraničních univerzitách je dokonce tvůrčí psaní vyučováno jako jeden z oborů
a mnohé světově proslulé autorky je navštěvovaly. Při psaní knih samozřejmně
hodně záleží na talentu, ale znalosti z těchto kurzů se dají zúročit při tvorbě
vlastních příběhů. Je možné se naučit různé techniky práce s dějem. Jelikož děj
je jednou ze dvou nejdůležitějších věcí v příběhu. Tou druhou je pak postava.
Když čtenář postavu nesnáší nebo jej nezaujme, většinou knihu odkládá nebo ji
dočte do konce jen s největším sebezapřením.
Poté, co jsem si sama vyzkoušela, jaké to je
vytvořit knihu, musím projevit uznání těm, kteří jich mají na kontě desítky.
Mezi moje oblíbené autorky patří Nora Roberts, které napsala něco kolem
stopadesáti knih a která patří mezi světově uznávané autorky romantické
literatury. Napsat knihu není jen o nápadu, ale i o trpělivosti, protože někdy
člověk musí počkat, až bude mít na psaní náladu.
Jako čtenáře mě nikdy nenapadlo přemýšlet o
tom, jak je těžké napsat knihu. Myslím, že mnozí si to neuvědomují, zvlášť když
se jedná o série. Čtenář to vidí jen ze svého pohledu, prostě chce dostat do
rukou další díl, aby mohl pokračovat v zjišťování toho, co se bude dít dál.
Skvělým příkladem toho je série Eragon od Christophera Paolliniho. První kniha
vyšla v originále v roce 2003
a tak poslední, čtvrdá až v roce 2011. I já jsem byla
jako čtenář netrpělivá a chtěla jsem ji už mít, abych se dozvěděla, jak to tedy
celé s Eragonem a Safirou dopadne. Přece jen, od vydání trojky v roce 2009
uplynuly dlouhé tři roky, než jsem si konečně mohla koupit Inheritance. Rozsah
knihy je ale takový, že asi nebylo možné napsat ho za půl roku. Navíc jsem
zjistila, že když se autor snaží navázat na předchozí díly, musí si neustále
dávat pozor na to, co píše, aby si náhodou v některém detailu neodporoval.
Například můžu na straně dvacetšest napsat, že hlavní záporák měl modré oči a o
sto stran později se zmínit o šedé barvě jeho zraku. Pokud autor nemá takzvané
'beta čtenáře', kteří čtou příběh jako první a upozorňují na podobné vady, musí
si to pohlídat sám, což je někdy nesplnitelný úkol.
K informacím o jednotlivých knihách, anotacím a kapitolám přistupujte kliknutím na obálky níže.
K informacím o jednotlivých knihách, anotacím a kapitolám přistupujte kliknutím na obálky níže.
Žádné komentáře:
Okomentovat